Korona näkyy huolellisuutena ja mahdollisimman sähköisenä asiakaspalveluna

Korona näkyy huolellisuutena ja mahdollisimman sähköisenä asiakaspalveluna

06.04.2020

Koronavirus on otettu Flowplussassa vakavasti eikä asiakkaiden kanssa olla nyt kasvokkain tekemisissä sen enempää kuin on aivan välttämätöntä. Sekä Flowplus että sen vastuulliset asiakkaat seuraavat toiminnassaan tarkasti Terveyden ja hyvivoinnin laitoksen (THL) ohjeistuksia.

Venttiilien, pumppujen, sähkömoottoreiden ja kompressorien huolto ja asennus eivät oikein onnistu vain etätöinä. Asentajan on yleensä pakko mennä asiakkaan luokse, jotta huolto tai korjaus on mahdollista toteuttaa.

– Henkilökohtaiset kohtaamiset ja kontaktit on meillä minimoitu. Asiakkaiden luona noudatetaan heidän omia koronaan liittyviä ohjeistuksiaan sekä myös meidän omia ohjeitamme. Keskeistä on käsihygienia. Siitä huolehditaan ennen asiakkaan luokse menemistä, asiakkaan luona ollessa sekä sieltä poistuttua, korostaa työnjohtaja Toni Ristilä Flowplussan Kotkan toimipisteestä. Flowplussalla on henkilöstöä Kotkan seudulla 25 henkilöä, joista suurin osa on asentajia.

– Kun asiakkaan tiloihin mennään, on vain yksi asentajista tekemisissä asiakkaan edustajan kanssa kasvokkain työlupakäytäntöjä tarkistettaessa. Näin minimoidaan henkilökohtaisten kontaktien määrä. Kaikki viestintä hoidetaan asiakkaiden kanssa muutenkin aina sähköisesti, jos se vain suinkin on mahdollista, jatkaa Ristilä.

Tarkat ohjeistukset ja toimenpiteet

Sekä Flowplussalla että sen asiakkailla on tarkat ohjeet koronaviruksen torjuntaan. Niiden takana ovat Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ohjeistukset.

Tässä ovat Flowplussan ohjeet ja toimenpiteet tiivistettyinä:

  • Huolehdi käsihygieniasta – pese kädet huolellisesti aina kun se on mahdollista.
  • Pidä suojaetäisyydet julkisilla paikoilla ja asiakkaiden luona.
  • Flowplus on siirtynyt kahteen työvuoroon (aamuvuoro klo 6 – 14 ja iltavuoro klo 14 – 22), jolloin henkilöstön kohtaamiset ovat vähentyneet. Samalla asentajien tavoitettavuus hälytystehtäviin on jopa entisestään parantunut.
  • Vuosilomia on suositeltu pidettäväksi jo nyt, samoin pekkaspäiviä, jos vain mahdollista.
  • Kaikki, jotka voivat tehdä työtä etänä, työskentelevät kotoaan. Vain yksi työnjohtaja on fyysisesti toimistolla kerrallaan.
  • Kaikki asiakaspalaverit sekä sisäiset palaverit pidetään sähköisesti. Kasvokkain tapaamiset on kaikki peruutettu.
  • Matkustaminen on kielletty, paitsi asentajien matkat työkohteisiin ja takaisin.
  • Varaosakaappien tarkastus on siirretty tavarantoimittajilta Flowplussan omalle väelle. Varaosat jätetään nyt välivarastoon laatikoissa ilman henkilökohtaisia kontakteja.
  • Flowplussan toimisto-, tuotanto- ja sosiaalitiloihin on asennettu sähkökäyttöiset käsidesiautomaatit, joihin ei tarvitse koskea käsin.
  • Siivousta on lisätty ja sen painopistettä on siirretty erityisesti Flowplussan sosiaalitiloihin, jossa henkilökohtaisia kohtaamisia tapahtuu henkilöstön välillä luontaisesti eniten.

Pidä huolta käsihygieniasta, pidä huolta käsihygieniasta, pidä huolta käsihygieniasta…

Koronaviruksen vuoksi on useita keväälle suunniteltuja huoltoseisokkeja siirretty ensi syksyyn. Kriisin käynnistymisen jälkeen on kuitenkin perusasennuksia ja huoltoja tehty laitteille lähes entiseen tahtiin.

– En väitä missään tapauksessa olevani lääketieteen enkä virusten asiantuntija, mutta käsittääkseni korona ei voi oikein millään siirtyä meidän huolto- ja asennustöidemme kautta laitteistoista eteenpäin. Suuri osa vastuullamme olevista laitteista on etäkäyttöisiä, jolloin kontaktia varsinaisen laitteen ja ihmisten välillä ei synny välttämättä ollenkaan. Kun pidämme erityisesti käsihygieniasta hyvää huolta, voimme pienentää tartuntariskin kaikissa tilanteissa mahdollisimman pieneksi, muistuttaa Ristilä.

Flowplus Oy
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Korona näkyy huolellisuutena ja mahdollisimman sähköisenä asiakaspalveluna