Flowplus vuonna 2020: Digitaalista ja ennakoitavaa virtausteknistä optimointia

Flowplus vuonna 2020: Digitaalista ja ennakoitavaa virtausteknistä optimointia

31.01.2020

Flowplus jatkaa asiakaspalvelunsa parantamista ja tuotekehitystään myös vuonna 2020. Digitaalisuus varmistaa laitteiden paremman kunnossa pysymisen ja tuo huoltotoimintaan entistä enemmän ennakoitavuutta.

Flowplus on kasvanut viime vuosina virtausalan huoltotoiminnassa kansalliseksi toimijaksi. Samalla yritys on kuitenkin säilyttänyt paikalliset juurensa. Vuonna 2020 Flowplussan asiakkaat voivat odottaa entistä parempaa asiakaspalvelua sekä aikaisempaa kokonaisvaltaisempaa huoltopalvelua.

– Olemme ottaneet käyttöön digitaalisia ratkaisuja, jotka tuovat asiakkaillemme selviä rahallisia hyötyjä. Kun meillä on tiedossamme asiakkaan laitehistoria, voimme sen ansiosta toimia aikaisempaa tehokkaammin. Emme yli- tai alihuolla laitteita vaan voimme optimoida laitteiden tarvitseman huollon, toteaa Flowplus Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Piippo.

– Olemme toimintamme alusta alkaen olleet laiteriippumattomia, eli olemme huoltaneet ja kunnostaneet kaiken kokoiset ja merkkiset laitteet. Pidämme laitteet uudenveroisina niin pitkään kuin se vain suinkin on mahdollista ja taloudellisesti mielekästä. 

 

Hyvä huolto pienentää hiilijalanjälkeä

Venttiilien, pumppujen ja sähkömoottoreiden huolto ja korjaus ovat ympäristön kannalta lähes aina hyvä ratkaisu. Uusien laitteiden valmistuksen hiilijalanjälki on suurempi, ja hyvin huolletun laitteen käyttöikä lasketaan vuosien sijaan vuosikymmenissä.

– Uusilla järjestelmillä voimme seurata joko yksittäisen laitteen tai laajemman laitteiston toimintaa hyvin tarkasti ja auditoida myös sen energiankulutusta reaaliaikaisesti. Oikein mitoitettu pumppu ja moottori toimivat energiatehokkaasti jopa vuosikymmeniä, kunhan niiden huollosta ja ylläpidosta ei luisteta, muistuttaa Piippo.

Kun hyvin huollettu laite sitten vuosikymmenten kuluttua tulee vaihtoikään, kierrättää Flowplus sen asianmukaisesti. Virtaustekniset laitteet ja tuotteet voidaan nykyään kierrättää lähes sata prosenttisesti.

Toimitusjohtaja Jarmo Piippo

Toimitusjohtaja Jarmo Piippo

Palvelu pelaa kaikkialla Suomessa

Flowplus on saanut paljon kiitosta asiakaspalvelustaan. Piipon mukaan siihen panostetaan myös tulevaisuudessa todella paljon. Henkilökuntaa koulutetaan jatkuvasti uuteen tekniikkaan, mutta myös parempaan asiakaspalveluun.

– Asiakaspalvelu on aika armoton palvelun laji kaikkinensa. Se kun kulutetaan aina samalla kun se myös tuotetaan. Flowplussan laajentumisen yhteydessä taloon on tullut paljon uutta ja osaavaa väkeä. Kaikille heille on selvää, että asiakasta kuunnellaan ja hänen asemaansa paneudutaan. Samalla pidetään kuitenkin myös huoli henkilökunnan kovasta osaamisesta, eli laitteiden huolto- ja korjausosaamisesta, jatkaa Piippo.

Flowplussan laajentumisten jälkeen yhä useampien laitteiden huollot, korjaukset ja asennukset ovat nyt mahdollisia aivan kaikkialla Suomessa.

Huolla kaikki laitteet kerralla niin säästät

Virtaustekniikan huolto- ja asennuspuolella talvi on rauhallisempaa aikaa. Hyvin huolletut laitteet liikuttavat silloin sähkömoottoreiden ja pumppujen voimalla nesteitä erilaisten venttiilien kautta juuri sinne, missä nesteitä tai vaikkapa höyryä tarvitaan. Kevään tullen huoltokiireet kasvavat, kun tehtaissa ja energialaitoksissa tehdään ennalta suunniteltuja huoltoseisokkeja.

– Oikein suunnitellun seisokin aikana voimme huoltaa kaikki laitteet samalla kerralla. Tämä on asiakkaalle selvä hyöty. Laajentumisemme ansiosta meillä on nyt monipuolisempaa osaamista tarjolla eri puolilla Suomea, joten kaikenlaisten virtauslaitteiden huolto, korjaus ja asennus kyllä onnistuvat, vakuuttaa Piippo.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Flowplus vuonna 2020: Digitaalista ja ennakoitavaa virtausteknistä optimointia